Katkı Paylarının Ödenmesi / Kayıt Yenileme / Ders Seçimi ve Muafiyet İşlemleri Hakkında Duyuru

Katkı Paylarının Ödenmesi / Kayıt Yenileme / Ders Seçimi

ve Muafiyet İşlemleri Hakkında Duyuru

 

1. Katkı Paylarının Ödenmesi / Kayıt Yenileme / Ders Seçimi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencilerinin 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılında Katkı Paylarının Ödenmesi / Kayıt Yenileme / Ders Seçimi işlemlerinin tarihleri, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Akademik Takvimi’nde 08-12 Eylül 2025 olarak belirlenmiştir. Enstitümüze 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılında yeni kayıt yaptıran ve daha önceki dönemlerde kayıtlı olan tüm öğrencilerimizin 12 Eylül 2025 tarihi saat 17:00’ye kadar Katkı Paylarının Ödenmesi / Kayıt Yenileme / Ders Seçimi işlemlerini https://ubys.comu.edu.tr/  adresinden tamamlamaları gerekmektedir.

Enstitümüze 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılında yeni kayıt yaptıran öğrencilerimizin Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi’ne (UBYS) giriş için kullanacakları “Kullanıcı Adı” ve “Şifre” bilgileri başvuru sistemine girilmiş olan telefon numaralarına SMS olarak gönderilmiştir. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz, SMS olarak gönderilen kullanıcı adı ve şifre bilgileri ile Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi’ne giriş yapabilirler. SMS ulaşmayan öğrencilerimizin 444 0 17 18 numaralı telefondan Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile irtibata geçmesi gerekmektedir.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri Yardım Videosu için lütfen tıklayınız.

Katkı Payını (Harç Ücretini) yatıran öğrenciler https://ubys.comu.edu.tr/ adresine giriş yaparak sırasıyla Menü> Öğrenci Sistemi> Öğrenci Bilgi Ekranı> Ders Seçimi-Kayıt Yenileme sekmelerinden ders seçme ekranına ulaşabilirler. Açılan ekranda 2025-2026 Akademik Yılı Güz Yarıyılında açılacak olan derslerin listesi gelecektir. Bu alanda zorunlu dersler ve seçmeli dersler farklı sekmelerde yer almaktadır. Öğrencilerimizin almaları gereken dersleri seçip "Danışman Onayına Gönder" butonuna basarak kayıt yenileme işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) giriş parolasını unutan veya kaybeden öğrencilerimizin 444 0 17 18 numaralı telefondan Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile irtibata geçmesi gerekmektedir.

Öğrenim görmek isteyen tüm öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemini yapmaları gerekmektedir.

2. Muafiyet İşlemleri

Özel öğrencilik, yatay geçiş veya daha önceki lisansüstü programından ders saydırma, bir veya daha fazla dersten muaf olma talebi bulunan öğrencilerimizin, ilk kayıt tarihlerinden itibaren 15 gün içerisinde, aşağıda yer alan belgeler ile bağlı bulundukları Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığına müracaat etmeleri gerekmektedir. 2025-2026 Akademik Yılı Güz yarıyılında Ders Muafiyet işlemleri için belirlenen tarih aralığı 3-18 Eylül 2025 olup, 18 Eylül 2025 tarihinden sonra yapılacak başvurular işleme alınmayacaktır.

 

  • Ders Muafiyeti Talep Formu (indirmek için lütfen tıklayınız)
  • Öğrencinin geçmiş öğreniminde aldığı dersleri gösterir transkript,
  • Öğrencinin geçmiş öğreniminde aldığı derslerin ders içerikleri.